• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

מבקר המדינה שוקל לבדוק את טיפול משרד הבריאות במשבר החצבת

בין הטענות שהופנו כלפי משרד הבריאות: לא נעשו הפעולות הדרושות לחיזוק תחנות טיפות החלב, מבצע החיסונים באזור ירושלים החל באיחור, בעיר "כיסים" של אוכלוסיות לא מחוסנות

85%-80% ממקרי החצבת באוכלוסיה החרדית. צילום: רחל סרוטי/ פלאש 90

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, שוקל לבדוק את הטיפול של משרד הבריאות במשבר החצבת. לשם כך אוספים אנשי משרדו נתונים והם נפגשו עם רופאים מומחים למחלות זיהומיות ועם מומחים לבריאות הציבור. החלטה רשמית על הליך הבדיקה טרם נתקבלה, כך מדווח הבוקר (ד) "ישראל היום" בכתבה של מיטל יסעור בית-אור.

בין הטענות שהופנו כלפי משרד הבריאות: מבצע החיסונים באזור ירושלים החל באיחור. בעיר יש "כיסים" של אוכלוסיות לא מחוסנות וכך הפכה ל"שיאנית" בשיעורי התחלואה ובהדבקה במחלה. כמו כן נטען נגד משרד הבריאות על היעדר טיפול בילידי 1977-1957 שחוסנו במנה אחת בלבד ולכן מוגנים באופן חלקי.

בדיווח נמסר כי שלמה רז, דובר משרד מבקר המדינה, הודה ש"משרד מבקר המדינה אכן שוקל לבדוק את היערכות מערכת הבריאות וגופים נוספים לטיפול בהתפרצות מחלות שונות בעת שגרה, למשל לישמניה, עכברת וחצבת ועוד. טרם התגבשה החלטה סופית בנושא".

בדיווח צוטט ד"ר חגי לוין, מזכיר איגוד רופאי בריאות הציבור בהר"י, שאמר: "חצבת היא מחלה שעלולה להיות מסוכנת, בייחוד בגילאים הצעירים ובקרב קשישים. בהתפרצות הנוכחית אושפזו יותר מ־300 ישראלים בשל מחלת החצבת, כ־10% מהמקרים. ההתפרצות עדיין לא הסתיימה ולכן צריך להמשיך במאמצים למיגור המחלה בעזרת חיסונים ובחיזוק שירותי בריאות הציבור".

בתוך כך דיווח "הארץ" כי רופאת מחוז ירושלים במשרד הבריאות, ד"ר חן שטיין-זמיר, הודיעה כי מתוקף סמכותה נאסרת כניסתם של 11 ילדים שלא חוסנו למסגרת החינוכית בהתנחלות בת-עין בגוש עציון. התברר כי רק 38 ילדים באותו ישוב חוסנו במבצע ההתחסנות, אבל חרף ההסברים שנמסרו להורים, עדיין יש בו ילדים לא מחוסנים. ד"ר שטיין-זמיר הפעילה בהודעת האיסור את סעיף 19 בפקודת בריאות העם מ-1940. היא רופאת מחוז שנייה שהפעילה אותו עד כה. לפניה עשה זאת פרופ' שמואל רשפון, רופא מחוז חיפה ל-14 ילדים שלא חוסנו במועצה המקומית חריש.

נושאים קשורים:  חצבת,  התפרצות חצבת,  מבקר המדינה,  השופט בדימוס יוסף שפירא,  ד"ר חגי לוין,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
16.01.2019, 21:38

מעניין מה היו התגובות פה אם הייתה כתבה על איידס והתמונה המלווה הייתה של קבוצת אוכלוסיה אתנית מאד מסויימת ..אך כשמדובר באוכלוסיה חרדית ככל הנראה זה לגיטימי.

17.01.2019, 08:21

גם אני תהיתי. לפחות היו מטשטשים את פניהם של המצולמים, שבסך הכל היו בדרך לכותל, טיול משפחתי.

ושם ליד הכותל בוודאי הדביקו עוד כמה חבריה בחצבת