• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
הסטוריז של DoctorsOnly:
חדשות

מרפאה חדשה בביה"ח ספרא: אבחון ובירור מותאמים לילדים

מרפאת ברי"א החדשה בביה"ח ספרא לילדים מציעה בירור מקיף ואבחון ללא צורך באשפוז וביצוע פרוצדורות רפואיות תחת טשטוש לילדים עם פוביה ממחטים או עם צרכים מיוחדים

בדיקת רופא ילדים. אילוסטרציה

בתחילת חודש מרץ נחנכה  במרכז הרפואי שיבא מרפאה חדשה בתוך בית החולים ספרא לילדים: מרפאת ברי"א – מרפאה המיועדת לבירור ואבחון המותאמים אישית לילדים.

למרפאה החדשה, בניהולה של פרופ' יעל לוי-שרגא, מנהלת אשפוז יום ילדים ב"ספרא", שני ייעודיים. ראשית, המרפאה תשמש לבירור רפואי של ילדים בעלי סימנים וסימפטומים שהסיבה להם אינה ידועה, במקרה שמצבו של הילד אינו מחייב אשפוז. לדוגמה, מחלת חום ממושכת ללא הסבר. במקרים אלה יילקחו בדיקות דם ובדיקות הדמיה (צילום או בדיקת אולטרסאונד בהתאם לצורך), יינתנו ייעוצים רפואיים והילד ישוחרר באותו היום עם המלצות להמשך מעקב רופא מטפל בקהילה או מרפאות, חוץ בהתאם לממצאים. המטרה היא לחסוך הן לילד והן לבני משפחתו את הצורך באשפוז ולאפשר להם חזרה לשגרה.

ייעוד שני הוא ביצוע פעולות רפואיות בסדציה (טשטוש) על מנת להפחית כאב וחרדה בקרב ילדים. במרפאה ישתמשו בגז צחוק או בטשטוש על ידי מתן תרופה פומית במקרים שבהם נדרשות פעולות רפואיות קטנות כמו בדיקות דם, פעילות אורטופדית כגון הסרת גבס או הוצאת פינים, ביצוע ניקור מותני אבחנתי ועוד.

הצוות הרפואי במרפאת ברי"א כולל רופאים בכירים ופעילות הסדציה תבוצע על ידי אנשי צוות רפואי מבית החולים שעברו הכשרה ומיומנים במתן טיפול בסדציה.

מנהלת המרפאה פרופ' לוי-שרגא: "המרפאה שמה את הילד במרכז. בעבר, היה מקובל להחזיק את הילד כדי שלא יזוז בעת בדיקה או פעולה כואבת. מטרתנו היא שהילד יעבור את הבדיקה ללא כאבים מיותרים וללא חרדה ואי נוחות. מטרה שנייה היא לאפשר בירור מקיף ללא צורך להתאשפז בבית החולים לשם כך. למעשה, המרפאה כבר החלה לפעול ולטפל בילדים ונשמח לקבל עוד פניות מהורים והפניות מרופאים".

הורים יכולים לפנות אל המרפאה במייל ולבקש להביא את הילד לבירור ואבחון או לביצוע הליך רפואי בסדציה, עם מכתב הפניה מפורט מרופא. במקרה של צורך בבדיקות דם בסדציה יש לפרט מהן הבדיקות הדרושות.

נושאים קשורים:  בית החולים ספרא לילדים,  פרופ' יעל לוי-שרגא,  טיפול בילדים,  סדציה,  חדשות,  שירותים רפואיים
תגובות